Osoby, które chcą stworzyć profesjonalne CV, zastanawiają się nad tym, jakie zdjęcie będzie odpowiednie. W Polsce przyjęło się, że zdjęcie jest obowiązkowym elementem dokumentów aplikacyjnych, jednak okazuje się, że nie wszędzie jest ono wymagane. W większości krajów Zachodnich nie trzeba zamieszczać zdjęcia w CV, ponieważ uważa się, że pracodawca przy zatrudnianiu danej osoby może sugerować się wyglądem czy kolorem skóry kandydata, a to oznaczałoby, że niektóre osoby są narażone dyskryminację. Czasem może się też zdarzyć, że w ogłoszeniu o pracę nie znajdziemy wzmianki o załączeniu zdjęcia, ale rekruter oczekuje, aby CV zostało dostarczone osobiście.
Osoby przeglądające oferty pracy w Zabłudowie, gdzie lokalni pracodawcy wymagają zdjęcia w CV, powinni zamieścić odpowiednią fotografię. Zdjęcie jest szczególnie ważne, jeśli ktoś chce pracować na przykład jako hostessa, modelka czy nawet handlowiec. Miła aparycja jest ważna w pracy, gdzie mamy kontakt z klientem.
Jak powinno wyglądać zdjęcie idealne do CV? To zależy od charakteru pracy. Oficjalne zdjęcie, takie jak do dokumentów przyda się, jeżeli szukamy zatrudnienia w banku, urzędzie czy w księgowości. Wtedy warto też zainwestować w sesję biznesową. Z kolei osoby aspirujące do pracy w agencji reklamowej mogą wybrać swobodniejszą fotografię. Na pewno profesjonalne zdjęcie do CV musi być dobrej jakości.