To przede wszystkim od treści dokumentów aplikacyjnych zależy, czy otrzymasz zaproszenie na rozmowę o pracę w Surażu. Niemniej jednak sama forma CV oraz listu motywacyjnego też ma znaczenie – w końcu muszą one zaciekawić rekrutera, a przy tym być przyjemne w odbiorze. Jakie kwestie sprawiają najwięcej problemu kandydatom?
Poniżej znajdziesz listę pytań, które często zadają sobie bezrobotni.
1.Czy zdjęcie jest obowiązkowe?
Teoretycznie wcale nie musisz wstawiać biznesowej fotografii, ale w Polsce w odróżnieniu od krajów anglojęzycznych, zdjęcie uznaje się za standard. Zazwyczaj pracodawcy w ogłoszeniu rekrutacyjnym zamieszczają informację na temat tego, czy życzą sobie CV ze zdjęciem. Najistotniejsze jest to, abyś wybrał aktualną fotografię dobrej jakości.
2.W jakim formacie zapisać CV?
CV najlepiej jest zapisać w formacie PDF. Oczywiście możesz stworzyć dokument w Wordzie, ale najwygodniejszą opcją jest wysłanie dokumentu w PDF – dzięki temu masz pewność, że plik poprawnie otworzy się na każdym komputerze.
3.Jaką wybrać czcionkę?
Tutaj zasada jest prosta – czcionka musi być przejrzysta, by rekruter mógł szybko zapoznać się z dokumentem. Bezpiecznym rozwiązaniem z pewnością jest Times New Roman, a także Tahoma, Verdana oraz Calibri.
4.Ile stron powinien mieć życiorys zawodowy?
Zaleca się, aby dokument nie przekraczał jednej strony A4, ale tak naprawdę nie ma na to pytanie uniwersalnej odpowiedzi. Należy przede wszystkim zadbać o to, aby CV zawierało niezbędne informacje i było konkretne. Jeśli masz bogate doświadczenie w danej branży, to możesz wysłać dwustronicowy dokument.