4 zasady, które ułatwią budowanie zaufania w miejscu pracy

zaufanie w pracy

Zaufanie w miejscu pracy stanowi fundament wzajemnego szacunku i sprawia, że wykonywanie służbowych poleceń jest o wiele przyjemniejsze. Brak zaufania do pracownika może być przyczyną zwolnienia. Z kolei osoby zatrudnione, które nie ufają swoim przełożonym, często zaczynają przeglądać ogłoszenia rekrutacyjne w Siemiatyczach. Przyczyną takiego stanu rzeczy może być fakt, że szef nie wywiązuje się z danych obietnic lub manipuluje.

Jak budować zaufanie i dobrą atmosferę w miejscu pracy?

1.Konsekwencja i uczciwość
Jeśli deklarujesz pomoc koledze lub obiecujesz, że dotrzymasz terminu, to powinieneś być słowny. Z kolei, jeżeli masz świadomość, że jakieś zadanie jest trudne do wykonania, to lepiej przyznaj się do tego już na wstępie.

2.Nie warto być samolubnym
W każdej firmie zdarzają się pracownicy, którzy przypisują sobie cudze zasługi lub wywyższają się. Łatwo zgadnąć, że nie zyskują w ten sposób powszechnej sympatii ani zaufania.

3.Unikanie plotek i donosicielstwa
Jeżeli takie zachowania są w firmie na porządku dziennym, to warto zastanowić się nad tym, czy chcemy z tym miejscem wiązać swoją przyszłość.

4.Znajomość kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa
Dobrze wiedzieć, czy firma ma swoje tradycje, niepisane zasady, a także, na jakie żarty można sobie pozwolić w danym miejscu pracy w Siemiatyczach, aby nie strzelić gafy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *