Czynniki, które obniżają efektywność pracy

co obniża efektywność pracy

W niewielkich miejscowościach, gdzie każdy stabilny etat jest na wagę złota i zabiega o niego wielu kandydatów, niektórzy pracodawcy zaczynają zapominać o tym, że o najlepszych pracowników należy dbać.

Jeżeli należysz do tych pracodawców, którzy chcą motywować pracowników i zatrzymać na lata najzdolniejszych, to musisz pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze, pracownik musi mieć poczucie, że jego praca w Kleszczelach ma sens i jest potrzebna dla sprawnego funkcjonowania firmy. Dobry menedżer informuje o tym, jakie firma ma plany i jakie odnosi sukcesy tak, aby pracownicy mieli poczucie, że przyczyniają się do osiągania pozytywnych wyników, a ich rola jest ważna.

Kolejną sprawą, bez której nie ma mowy o satysfakcji z wykonywanej pracy, jest atmosfera w zespole. Nadmierna kontrola i brak zaufania do pracowników nie wróżą nic dobrego. Pracownik powinien czuć się doceniany i traktowany na równi z kolegami. Dobre relacje z szefem skutkują tym, że podwładny będzie umiał przyznać się do błędu.

Kwestia, która działa demotywująco w przypadku wielu pracowników, to także niejasny podział obowiązków. Chaos organizacyjny zaburza pracę, a przy tym może powodować konflikty w zespole. Problemem jest również sytuacja, gdy pracownik jest przeciążony obowiązkami lub są mu przydzielane zbyt łatwe zadania. W pierwszym przypadku można mówić o stresie, a w drugim o nudzeniu się i poczuciu marnowania swojego potencjału.

Błąd, który popełnia wielu przełożonych to także nadmierna koncentracja na błędach, która może prowadzić do wyuczonej bezradności. Warto pamiętać, że konstruktywna krytyka, a czepianie się, to dwie różne kwestie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *