Zatrudnienie na stanowisku konsultanta do spraw telefonicznej obsługi klienta sprawdza się w przypadku uczniów, studentów, a także bezrobotnych, którzy liczą na elastyczny grafik. Tego rodzaju praca w Kolnie często jest traktowana jako dodatkowa.
Takie propozycje jednocześnie są odrzucane przez wiele osób, ponieważ mylą profesje konsultanta telefonicznego z telemarketerem, który specjalizuje się w sprzedaży określonych usług. Z kolei konsultant częściej zajmuje się udzielaniem profesjonalnych porad dotyczących np. kwestii technicznych lub produktów ubezpieczeniowych. Telemarketing niektórym kojarzy się z natarczywą sprzedażą. Oczywiście bywa i tak, ale pod warunkiem, że pracownik nie dotrze do grupy docelowej. Natomiast konsultant obsługujący na infolinii połączenia przychodzące, rzadko kiedy namawia do zakupów. Do jego obowiązków zalicza się raczej budowanie bazy klientów i przyjmowanie reklamacji.
Kto może śmiało aplikować na oferty pracy w Kolnie dla konsultantów telefonicznych?
Bez wątpienia kandydaci o rozwiniętych umiejętnościach komunikacyjnych, którzy nie boją się kontaktu z wymagającym klientem. Pracodawcy oczekują dobrej dykcji, przyjaznego głosu oraz obsługi komputera.
Na takim stanowisku sprawdzą się osoby odporne na stres i opanowane. Cechy pożądane w obsłudze klienta to również cierpliwość, wysoka kultura osobista i uprzejmość. Zaletą takiej pracy są elastyczne godziny oraz wysokie premie. Na lepsze zarobki mogą liczyć osoby ze znajomością języków obcych, które są zatrudniane do obsługi zagranicznych infolinii.