3 elementy skutecznej rekrutacji

rekrutacja do pracy

Gdy przedsiębiorcy narzekają na brak chętnych do pracy, warto zastanowić się nad tym, czy firma nie powinna uskutecznić procesu rekrutacji. W jaki sposób znaleźć idealnego pracownika? Z pewnością jest kilka zasad, których przestrzeganie bardzo ułatwi sprawę.

  • Atrakcyjne ogłoszenie rekrutacyjne

Po pierwsze, potencjalni kandydaci, którzy wertują oferty pracy w Szepietowie, powinni znaleźć interesujące ich informacje. Warto więc sprecyzować zakres obowiązków, a także wspomnieć o formie zatrudnienia i oczywiście o dodatkowych korzyściach, takich jak benefity czy szkolenia. Niektórzy pracodawcy podają przedział wynagrodzenia.

  • Oferta pracy w odpowiednim miejscu

Firma, która szuka dobrych pracowników, musi zamieszczać ogłoszenia w najpopularniejszych mediach społecznościowych. Trzeba iść z duchem czasu, aby dotrzeć do specjalistów. Wybór kanału komunikacji zależy też w dużej mierze od tego, w jakim wieku ma być pracownik, którego szukamy. Młodzież stawia na portale rekrutacyjne, a ogłoszenia w gazetach czytają już raczej tylko starsze osoby.

  • Profesjonalna rozmowa kwalifikacyjna

Zwykle to rozmowa o pracę ma kluczowe znaczenie. Może zamiast sztampowych pytań, na które wszyscy mają gotowe odpowiedzi, lepiej byłoby przeprowadzić test, który zweryfikuje umiejętności techniczne lub kompetencje miękkie? Poza tym w samej ofercie pracy w Szepietowie, można zamieścić wzmiankę o tym, że wymagamy przesłania portfolio, które powie więcej o sukcesach kandydata niż CV. Oczywiście rekruter jest zobowiązany do tego, aby okazać rozmówcy szacunek, a po zakończeniu rekrutacji przekazać informację zwrotną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *